Tophabits

Dezvoltare personala de la A la Zen

10 paşi pentru un regim de copil

Nu  ştiu cum sunteţi voi, dar eu când mă gândesc la copilărie îmi aduc aminte că aveam extraordinar de multă energie şi poftă de joacă. Şi acest lucru îl puteţi observa şi la copiii din jurul nostru: majoritatea sunt caracterizaţi de voiciune şi energie.

Acum, uitaţi-vă la adulţi. Ocupaţi cu stresul zilnic devin posomorâţi şi serioşi. Studiind regimurile adulţilor şi copiilor veţi observa că sunt diferite. Şi atunci oare toată lipsa de chef a unui adult nu se datorează faptului că undeva de-a lungul drumului, acesta şi-a schimbat regimul de alimentaţie şi odihnă? Cu siguranţă.

Nu ne putem aştepta să redevenim copii; la vârsta noastră avem nişte responsabilităţi. Însă putem urma nişte sfaturi simple prin care să ne păstrăm sănătatea fără să neglijăm acele responsabilităţi.

1. “Gata, nu mai vreau! Mă duc să mă joc!”

Dacă aţi observat, copiii nu mănâncă mult pentru că altfel nu se mai pot juca. Stomacul necesită o cantitate mare de sânge şi energie pentru a digera mâncarea, iar dacă ingerăm o cantitate prea mare, atunci acele două elemente vitale pentru creier si muşchi vor fi direcţionate către sistemul digestiv. Şi astfel ajungem să ne simţim obosiţi. De aceea porţiile mici şi dese sunt cheia marilor succese 🙂

Sfat: nu exageraţi cu mâncarea.

2. “Mami, tati, hai in parc!!!!”

Copiii sunt atât de sănătoşi încât spunem despre ei că “nu au stare”. Vor să se plimbe, să se joace cu căţelul, să se dea în leagăn ş.a.m.d. Pe noi cine ne opreşte să ne plimbăm prin parc sau în drum spre facultate/locul de muncă?

Nu mergeţi la sala de sport doar pentru a slăbi, ci pentru că este plăcut să scăpaţi de stres. Omul nu se ţine prea mult timp de un lucru dacă nu capătă o doză de fericire de pe urma lui.

Sfat: faceţi cât mai multă mişcare ca să scăpaţi de stres.

3. “Mi-e seteeee!!!”

Nu uitaţi că organismul are nevoie de apă pentru o multitudine de procese (curăţarea sângelui, hidratare, răcirea corpului, digestie, etc); nu o neglijaţi.

Sfat: beţi apă puţin şi des.

4. Nu uitaţi de peştele oceanic şi uleiul de măsline!

Acestea două vă “determină” ficatul să producă mai mult colesterol “bun” decât “rău”(cel “rău” este cel responsabil pentru bolile cardiovasculare precum ateroscleroza=acumularea de colesterol la nivelul vaselor de sânge).

Sfat: Nu excludeţi peştele oceanic şi uleiul de măsline din consumaţia voastră.

5. “Vreau ceva dulce!”

Nu este nimic rău în a mânca ceva dulce, însă depinde ce este acel “ceva”. Există multe fructe dulci şi aromate din care să alegeţi şi multe moduri în care să le consumaţi. Fie că sunt uscate, proaspete, sub formă de salată sau suc tocmai stors, fructele îţi vor aduce mereu “ceva dulce”, vitamine şi o viaţă sănătoasă. Să nu uităm de ciocolata neagră şi de miere.

Sfat: Consumaţi cât mai multe fructe în detrimentul dulciurilor!

6. Copiii gãsesc multe motive să râdă, tu de ce să nu găseşti?

Copilul râde când a fãcut o boacănă (şi nu a fost prins), râde când se joacă, râde când se prosteşte în oglindă ş.a.m.d; pe tine ce te opreşte să râzi? Poate ar trebui să citeşti  “Cât de mult te iei în serios?”.

Sfat: Râzi ori de câte ori ai ocazia.

7. “De ce?…. de ce?… de ce?”

Copiii sunt foarte curioşi, vor să ştie orice despre orice. Însă, ca adult, îţi aduci aminte de anii de şcoală (momentele neplăcute) şi parcă imediat îţi pierzi cheful de a afla ceva nou, de a învăţa. Însă creierul este un organ special, el se îmbunătăţeşte cu cât este mai des folosit.

Sfat: învaţă un alt joc, alege un nou hobby, citeşte ceva dintr-un domeniu necunoscut, alege să te întrebi “de ce?”.

8. “Lasă-mă mami, tu nu vezi că sunt ocupat?”(fãcând un castel din nisip)

De obicei, când un copil se apucă de o activitate care îl încântă, o face cu atâta pasiune şi determinare încât nimic nu-l mai opreşte, iar apoi este fericit şi stima de sine îi creşte. Această plăcere la nivel psihologic se traduce în organism prin producerea de endorfine (hormonii fericirii) şi creşte imunitatea (s-a demonstrat că nivelul de stres scade puterea organismului de a lupta contra infecţiilor).

Sfat: Găseşte ocazii să faci ceea ce te încântă.

9. “Mi-e somn…!”

Ce e mai plăcut decât un somn după atâta joacă? Părinţii mereu pun copiii să se ducă devreme la culcare sau să tragă un pui de somn pe la prânz. Dar cum să se aştepte ca un copil să îi asculte când nici ei nu-şi urmează propriile sfaturi. Ghandi spunea: “o fărâmă de practică este mai de preţ decât tonele de predici.”

Pentru a avea o minte sănătoasă trebuie să ne odihnim. Un somn scurt ziua(20 min-1 ora) și somnul de noapte (5-8 ore înainte de ora 23:00) pot face minuni, îmbunătăţind performanţele creierului vizibil de mult.

Sfat: Dormiţi atât ziua cât şi noaptea. Citeşte Tu cât de mult dormi?

10. “Hai la joacăăă!”

Câţi copii aţi văzut, de curând, jucându-se?

“Păi cam toţi.” ar fi răspunsul.

Acum, câţi adulţi aţi văzut jucându-se? Nu prea mulţi, nu-i aşa?

Acest lucru se datorează unei prejudecăţi care spune că oamenii ajunşi la maturitate nu mai au voie să se joace pentru că îşi pierd timpul aiurea sau pentru alte motive tâmpite. Creierul nostru are nevoie de joacă indiferent de vârstă. Că sunt jocuri de cuvinte, ori de idei sau jocuri fizice toate sunt bine-venite.

Sfat: Jucaţi-vă de câte ori aveţi ocazia. Lăsaţi-vă imaginaţia şi plăcerea să vă îndrume!

Dacă mai aveţi completări la articol, vă aştept ideile într-un comentariu. Încercaţi măcar pentru o săptămână să urmaţi sfaturile de mai sus şi vă asigur că veţi observa diferenţa 🙂

sursa FOTO