6

28 de practici ale recunostintei – saptamana 1

Practica Recunostintei

În articolul trecut am vorbit despre puterea magică a recunoștinței. S-au scris și s-au zis multe despre recunostință, dar până nu îți faci un obicei din a fi recunoscător pentru cele mai mici lucruri, nu vei simți niciodată puterea ei.

Ei, și pentru că fiecare obicei se formează în timp, mi-am propus să îți ofer sistemul recomandat de Rhonda Byrne în cartea Magia. Acest sistem presupune ca timp de 28 de zile, să practici zilnic recunoștința, folosind diferite practici. E foarte important să practici recunoștința în fiecare zi. Dacă ratezi o zi e ok, nu e nevoie să o iei de la început, dar e recomandat să mergi înapoi cu 2 zile și să reiei acele practici.

În fiecare luni, timp de 4 săptămâni, voi publica 7 practici, câte una pentru fiecare zi. Fiecare practică are prezentați pașii concreți, ce anume trebuie făcut. În cartea Magia, fiecare pas e prezentat detaliat, specificându-se și cum anume te va influența. Dacă vrei să aflii mai multe îți recomand să cumperi cartea.

Primele 2 practici trebuie repetate în fiecare zi. Practica nr.1 dimineata, iar practica nr.2 seara. În felul ăsta, îți vei începe și îți vei termina ziua într-o stare de recunoștință.

Am creat un grup pe facebook pentru cei care interesați de exprimarea recunoștinței.

Practica recunostintei #1:

Numara lucrurile pentru care ești recunoscător

1. Imediat ce te trezești fă o listă cu 10 lucruri pentru care ești recunoscător. Lucruri pentru care poți fi recunoscător: sănătate, carieră, bani, familie, relații, bunuri materiale, succese, oportunități, oameni, etc.

2. Scrie în dreptul lor DE CE ești recunoscător.
De exemplu: sunt recunoscător pentru eBook-reader-ul meu pentru că mă ajută să citesc cărți în format electronic pe care altfel ar fi trebuit să le citesc pe calculator.

3. Recitește lista, fie în gând, fie cu voce tare, apoi, pentru fiecare lucru de pe listă, mulțumește de 3 ori și simte recunostiinta cât poți de mult.

Repetă acești trei pași în fiecare dimineață pentru următoarele 27 de zile.

Practica recunostintei #2:

Piatra Recunoștiței

Ai nevoie de o piatră mică. Una care să îți placă să o ții în mână. Poate să fie o piatră de pe strada, sau o piatră mai deosebită.

În fiecare seară, ține piatra recunoștinței în mână și gândește-te la cele mai bune lucruri care ți s-au întâmplat peste zi și mulțumește pentru fiecare din ele.

Repetă aceată practică în fiecare seară pentru urmatoarele 26 de zile.

Practica recunostintei #3:

Fi recunoscător pentru relațiile tale

Gândește-te la 3 persoane cu care ai o relație apropiata. Pot fi parinții tăi, frații, prieteni buni, unchi, matuși, colegi, etc. Fă rost de o poză cu fiecare.

Ține poza în fața ta și scrie cinci lucruri pentru care ești foarte recunoscător pentru fiecare persoană. Poți scrie într-un carnețel sau pe calculator.

Începe fiecare propoziție cu cuvântul mulțumesc, și include numele lor și pentru ce ești recunoscător. De exemplu: Mulțumesc Maria pentru că ești atât de prietenoasă și mă ajuți mereu.

Poartă cu tine fotografiile sau pune-le într-un loc unde să le vezi des. Uită-te la fotografii de cel puțin 3 ori și de fiecare dată vorbește uitându-te la fața persoanei, mulțumindu-i: “Mulțumesc, Maria!”.

Practica recunostintei #4:

Fi recunoscător pentru sănătatea ta

Ia o foaie de hârtie și scrie pe ea:
Darul sănătății mă ține în viață(The gift of health is keeping me alive)

Pune această hârtie într-un loc unde să o vezi des și de cel puțin 4 ori în acea zi, citește cuvintele foarte încet și fi recunoscătorul pentru darul de a fi sănătos.

Practica recunostintei #5:

Fi recunoscător pentru banii tăi

Găsește un loc confortabil și gândește-te la toate lucrurile pe care le-ai primit fără a da nimic în schimb. Gândește-te la toate lucrurile primite încă de când erai copil.

În timp ce retrăiești amintirile în care s-au plătit bani pentru tine simte și spune mulțumesc pentru fiecare situație.

Ia o bancnota de 1 leu și lipeste peste ea un post-it pe care să scrie: MULȚUMESC PENTRU TOȚI BANII CARE MI-AU FOST DĂRUIȚI DE-A LUNGUL VIEȚII.

Ia această bancnota cu tine azi și cel puțin dimineața și seara ține-o în mâini. Citește ce e scris pe ea și fi cu adevărat recunoscător pentru abundența de bani care ți-au fost dați.

În următoarea zi, pune această bancnota undeva unde să o vezi în fiecare zi pentru a fi recunoscător pentru abundența de bani care ți-au fost dați în viață

Practica recunostintei #6:

Fi recunoscător pentru job-ul tău

Imaginează-ți că ai un manager invizibil a cărui îndatorire e să țină evidența gândurilor tale în legătură cu job-ul tău. Imagineazăți că acest manager va urmări tot ce faci azi notând fiecare lucru pentru care ești recunoscător.

Slujba ta e să găsesști cât mai multe lucruri pentru care să fi recunoscător pentru ca la finalul zilei să aibă o listă lungă cu recunoștința ta. Cu cât e mai lungă lista, cu atât mai multă magie va aduce acest manager invizibil pentru banii, oportunitățile, fericirea și succesul tău.

Pune-l pe “manager” să scrie în carnețel de fiecare dată când găsești un lucru pentru care ești recunoscător sub forma: “Sunt recunoscător pentru …” și simte recunoștința cât poți de mult.

Practica recunostintei #7:

Scapă de negativitate

Alege o problemă sau o situație negativă din viața ta pe care vrei să o rezolvi.

Scrie pe o foaie 10 lucruri pentru care ești recunoscător în legătură cu situația negativă. De exemplu, în cazul în care nu ai un job, partea bună e că ai timp liber să înceți ceva ce îți place și că apar job-uri noi în fiecare zi. Dacă nu te înțelegi bine cu tatăl tau, ai putea fi recunoscător pentru relațiile care merg. Dacă nu ai bani, ai putea fi recunoscător pentru că ți se dă ocazia să îți pui mintea la treabă să-i faci(legat de bani, urmărește seria scrisă de Daniel Zărnescu, e foarte bună!)

La sfârșitul listei scrie: Mulțumesc, mulțumesc, mulțumesc, pentru decizia perfectă!.

Apoi, doar azi, vezi dacă poți să termini ziua fără să spui nimic negativ. Dacă te surprinzi gândind negativ oprește-te imediat și spune “…Dar trebuie să recunosc că sunt recunoscător pentru…”.

Grup pe facebook

Am creat un grup pe facebook pentru a ne sprijini reciproc si pentru a ne amplifica puterea. Inca nu mi-e clar cum va arăta grupul, dar îți recomand să dai join, pentru a fi la zi cu fiecare practică.

sursa FOTO

Cristian Ciuberea
 

Cristian Ciuberea este unul din fondatorii TopHabits.ro. Este interesat de potenţialul uman şi cum anume îl poţi trezi pe uriaşul din tine, considerând că după ce reuşeşti să faci asta, restul e optimizare.

Click Here to Leave a Comment Below 6 comments
Ciprian Bud - August 20, 2012

“The difference between successful and poor people is that successful people remember to switch to the positive every time the negative comes in” – Bob Proctor

Reply

Leave a Reply: