Tophabits

Dezvoltare personala de la A la Zen

Alimentaţia corectă- o necesitate

Mă gândeam zilele astea când a fost momentul în care am început să trăiesc sănătos. Asta a fost undeva pe la mijlocul anului I de facultate. Am început să merg la sală. Mă simțeam obosit. Am dormit mai mult. Totuși nu aveam energie. Atunci m-am îndreptat spre alimentație, unde mi-am corectat unele obiceiuri proaste și la altele am renunțat cu totul înlocuindu-le cu altele mai bune. Mai sănătoase.

Să vă spun ce am făcut.

Am 5 principii esențiale în alimentația mea zilnică:

  • Beau multă apă. Minim doi litri și jumătate pe zi. Pentru că sunt 70% apă, pentru că apa purifică.
  • Mănânc des și relativ puțin. Obiceiul celor trei mese pe zi există doar la europeni, asiaticii mănâncă de 4, 5 ori pe zi. Eu cred că e mai bine. Astfel nu suprasolicit sistemul digestiv și ofer „combustibil” corpului într-un mod uniform pe tot parcursul zilei.
  • Nu beau sucuri aproape deloc. Zahărul și coloranţii nu au tocmai efecte pozitive. Nu cred că e necesar să mai insist.
  • Mănânc foarte puţină pâine și chiar și asta e fie integrală, fie de secară. Sau mănânc pâinea făcută de bunica, pe vatră.
  • Prefer mâncarea gătită acasă și cea puţin procesată. Cu alte cuvinte nu mănânc fast-food și prefer legumele și fructele proaspete.

Acum o să vă spun la ce ore iau mesele zilnice și cam în ce constau acestea.

Când mă trezesc beau două pahare de apă, ca să mă rehidratez. Mă ajută și să nu mai fiu somnoros. Apoi iau micul dejun, de cele mai multe ori cereale integrale cu lapte și ceva fructe, fie prospete, fie uscate, mai ales că sunt pe piață cereale cu fructe uscate chiar în ele. Astfel îmi asigur necesarul de fibre pentru o digestie bună. Asta se întâmplă pe la ora 8:00 sau 9:00.

Următoarele trei ore fie citesc, fie merg la sală. La ora 12:00 mănânc din nou. În zilele în care nu fac sport mănânc ceva mai ușor. Dacă fac sport îmi asigur necesarul de  proteine din carne de pui sau pește, rareori porc. Hrana de la ora asta e de obicei rece. Nu mănânc niciodată foarte mult înainte de a face sport.

La ora 15:00 mănânc de obicei mâncare caldă. Câteodată gătesc dar de cele mai multe ori mănânc mâncarea gătită de alţii. Foarte rar mănânc mâncare încălzită la microunde. Prefer să fie rece, pentru că în cuptorul cu microunde se pierd calităţile esenţiale ale alimentelor după cum puteţi vedea in acest articol.

La ora 6 iau de obicei a patra masă a zilei. Cu cât se apropie seara mănânc mai multe legume și fructe, mâncarea devenind tot mai ușoară. De asemenea evit prăjelile începând cu ora 18:00.

Ultima masă a zilei o iau la ora 21:00, când mănânc exclusiv fructe. Presupun că și o salată de legume ar fi potrivită.

De obicei mă culc pe la ora 00:00. Adorm aproape instantaneu.

Acest regim alimentar, asociat cu practicarea sportului mă ajută să am o viaţă sănătoasă.

Nu ţin un regim alimentar strict. În cea mai mare parte a timpului îmi satisfac toate poftele, dar încerc să le satisfac într-un mod cât mai sănătos. De exemplu, dacă simt nevoia de ceva dulce mănânc fructe, sau câteva bucăţi de ciocolată neagră.

În final sper să nu înţelegeţi că articolul acesta ar fi un alt regim. Pur și simplu am încercat să vă prezint cum a-ţi putea să vă schimbaţi stilul de alimentaţie, nu pentru o anumită perioadă de timp, ci permanent. La fel ca în sport, constanţa este secretul unui regim alimentar care să dea rezultatele pe care le doriţi. După cum aţi văzut, am încercat să nu dau alimente pe care ar trebui să le consumaţi. Dacă totuși doriţi reţete, le puteţi găsi  pe eBucătăria, iar altele pe blogul personal al lui Adi Hădean. Am încercat și eu unele și sunt chiar delicioase.

Poftă bună!

Sursa FOTO