Tophabits

Dezvoltare personala de la A la Zen

Allen Carr – În sfârşit nefumător


Orice fumător are scuzele sale pentru viciul său.  Fumatul îl “relaxează” şi îl ajută să socializeze. Acesta ţine la “obiceiul” său şi fumează pentru că “vrea” şi dacă şi-ar dori să renunţe, “ar putea”. Însă majoritatea fumătorilor ar renunţa la prima ţigară dacă s-ar putea reîntoarce în timp. Dacă ai citit nenumărate sfaturi despre renunţatul la fumat şi n-a prea mers, îţi recomand o carte scrisă de Allen Carr.

Cine e Allen Carr

Allen Carr, autorul unor cărţi despre renunţarea la vicii, s-a apucat de fumat la 18 ani. A ajuns să fumeze 100 de ţigări pe zi(fuma ţigară de la ţigară, fără să mai folosească bricheta). A renunţat la fumat la vârsta de 48 de ani. Cum a reuşit? Folosind metoda uşoară de a renunţa la fumat.

În 2006, la vârsta de 71 ani, este diagnosticat cu cancer pulmonar. Când a fost anunţat că mai are de trăit vreo 9 luni, Allen Carr a spus: “Din momentul în care mi-am fumat ultima mea ţigară acum 23 de ani, am fost cel mai fericit om din lume. Azi mă simt la fel de fericit.”

Azi, clinicile Allen Carr  ajută nenumăraţi fumători şi sunt celebre pentru faptul că îţi returnează banii dacă nu reuşesc să te vindece de fumat.

Cartea sa, În sfârşit nefumător. Metoda uşoară a lui Allen Carr, cu rată o de eşec de 10%, a ajutat milioane de fumători din întreaga lume să renunţe la fumat.

Ce spune cartea

Când m-am apucat de carte, mă aşteptam la clasicele sfaturi despre renunţatul la fumat. Însă aşteptările mi-au fost înşelate. Ba chiar, autorul mă îndemna să-mi aprind o ţigară în timp ce citesc cartea.

Principiul pe care merge această carte e următorul: motivele pentru care fumezi nu sunt deloc îndreptăţite. Iar după ce vei citi cartea, vei realiza că nu mai ai niciun motiv să fumezi.

De exemplu, vei afla că ţigara nu te relaxează. Acest lucru e doar în mintea ta. Ce se întâmplă cu adevărat e următorul fapt: ţigara stinge doar pofta de nicotină pe care o are corpul tău. Iar corpul dependent fiind de nicotină va cere altă ţigară după ceva timp. Se poate spune că fumatul nu e decât o încercare de a redeveni la starea de nefumător.

La fel e şi cu ţigara de dimineaţă. Nu-i nicio frumuseţe să fumezi dimineaţa, doar corpul tău care, privat de nicotină în timpul somnului, îşi cere porţia.

Experienţă personală

Am citit cartea acum un an. Însă eu am făcut greşeala să citesc 20 de pagini pe zi. Mă gândeam că astfel cartea îmi va ţine de foame pe tot parcursul perioadei de sevraj. Cu ce am greşit:

  • pentru că citeam câteva pagini pe zi nu făceam altceva decât să-mi spun că e greu să renunţ, iar cartea mă va ţine cumva pe drumul cel bun. Or, Allen Carr spunea tocmai opusul.
  • nu citeam cât ar fi trebuit să citesc. Dacă te ţii de ea, termini cartea în două zile. Şi cred că atâta timp cât te ţine atent, ea nu trebuie lăsată din mână.

Chiar şi aşa am reuşit să nu fumez două săptămâni.

Acum nu mai fumez de vreo două săptămâni şi chiar nu mai simt nevoia să mă mai apuc de acest obicei. Iar dacă a fost ceva care m-a convins că lăsatul de fumat e uşor, că n-am motive să continui, atunci acel lucru a fost cartea lui Allen Carr.

***

Dacă sunteţi fumători, vă recomand să faceţi rost sau să cumpăraţi această carte(costă vreo două pachete de ţigări), iar dacă sunteţi nefumători puteţi procura cartea şi s-o dăruiţi unui prieten care tot spune că vrea să se lase şi n-are voinţă. Vă va mulţumi 🙂


Autor&Titlu:  În sfârşit, nefumător. Metoda uşoară a lui Allen Carr

Editura:  Humanitas