Tophabits

Dezvoltare personala de la A la Zen

Creierul – servicii de mentenanţă

Toți ne simțim bine când cineva ne spune “ce minte ageră ai!” sau “eşti cu minte, nu ca alții!” și astfel ajungem să considerăm că puterea de procesare și acțiune a creierului nostru este un lucru fix ce nu se va schimba decât cȃnd vom îmbătrâni.

FALS! Creierul nostru este într-o continuă schimbare însă depinde de noi dacă acea schimbare va fi una bună sau va duce spre declin.

Serviciile de mentenanță pentru un creier cu putere la cote maxime sunt următoarele:

1. Fitness mintal

Practicarea in mod regulat a unor activități variate(exemplu: cititul, călătoritul, participarea la evenimente culturale, implicarea în asociaţii profesionale şi cluburi, urmarea unor cursuri) duce la mărirea rezultatelor în testele de IQ şi scade șansa de a dezvolta boli precum Alzheimer la bătrânețe.

2. Somnul – salvarea memoriei

În timpul somnului, informaţia ce a fost acumultă de-a lungul zilei va fi “retipărită” pentru a ajunge în memoria de lungă durată.

3. Consumați mai multe grăsimi omega3 şi mai puţine omega 6

Grăsimile de tipul omega 3 le găsiți în cantități mai mari în peștele marin și în semințele de in. Acestea vor ajuta neuronii (celulele ce formează țesutul creierului) să dezvolte mai multe legături ce vor duce în final către un mai bun randament de învățare şi memorare.

4. Creşteți consumul de antioxidanți(aceștia vă curăță de resturile dăunătoare numite radicali liberi)

Top 10 alimente cu cel mai mare conținut de antioxidanti este: prunele uscate(primul loc), stafidele, coacăzele negre, murele, usturoiul, varza creaţă, afinele, căpșunile, spanacul crud şi zmeura 🙂

5. Cei trei mușchetari : ciocolata + vinul roșu + ceaiul(verde sau negru)

În cantităţi rezonabile, cele trei alimente îmbunătățesc starea psihică, reduc depresia şi mai îndeplinesc rolul de antioxidant şi antiinflamator.

6. Micul dejun = salvatorul creierului după “postul” de noapte

S–a demostrat că acei copii care luau micul dejun aveau notele de la matematică cu 40% mai mari decât cei care nu aveau acest obicei.

7. Suplimentele de vitamine şi minerale

Rolurile fiecărei vitamine le puteţi vedea aici.

8. Faceţi efort fizic!

Gimnastica de dimineață, mersul pe jos sau orice altă activitate fizică va duce la o îmbunătățire a circulației sȃngelui prin arterele ce alimentează creierul.

9. Nu vă infometaţi!

Creierul foloseşte 20-30% din caloriile organismului, fără glucoză neuronii mor.

10. Uşor cu stresul

Pentru un timp scurt stresul este bun deoarece, prin creşterea nivelului de adrenalină, îmbunătăţeşte memoria. Dacă durează pentru o perioadă mult mai mare , acesta determină eroziunea conexiunilor neuronale (ce duce la pierderea de informaţii), deteriorează transmiterea mesajelor şi creşte cantitatea de radicali liberi (ce omoară ȋncet orice celulă).

Acestea fiind spuse vă doresc să aveţi parte de performanţe cât mai notabile!

Pentru cei mai curioşi există cartea “Cum să-ti menții sănătatea creierului” de Jean Carper. Succes !!!