Tophabits

Dezvoltare personala de la A la Zen

Cum îţi place să lucrezi?

Sunt anumite persoane care atunci când au ceva de făcut, fără prea multă agitaţie se pun pe treabă. Alţii au anumite ritualuri, vor să se asigure că atunci când încep să muncească nu le va fi sete, foame sau somn. Sau mai sunt cei care amână până chiar în ultima secundă, apoi trag tare de tot şi cumva, cumva o scot la capăt. Tu din ce categorie faci parte?

Îţi place presiunea unui deadline, te motivează? Sau preferi relaxarea planificării?

Nu voi judeca pe nimeni, deoarece fiecare personalitate are anumite preferinţe şi reacţionează diferit. Indiferent de modul în care îţi place să lucrezi, anumite lucruri trebuie luate în considerare.

1. Fii obiectul propriei observaţii!

Este esenţial să te cunoşti. Observă-te în astfel de situaţii, adu-ţi aminte de examene, proiecte, diferite deadlineuri. Cum ai reacţionat, cum ai fi vrut să reacţionezi? Care a fost rezultatul şi cum ai fi vrut să fie?

Când lucrurile au decurs bine, gândeşte-te bine căror factori s-a datorat acest lucru? Trebuie să realizezi anumite conexiuni între modul de lucru şi rezultatele obţinute. Eu de exemplu, lucrez bine dimineaţa devreme sau seara târziu. Sunt destul de flexibilă, în sensul în care nu mă deranjează muzica sau zgomotul de fundal şi am nevoie de întreruperi de relaxare destul de dese. Dacă citesc o ştire, un articol de blog două minute şi apoi revin la treabă, pot fi mai concentrată pentru următoarea jumătate de oră decât dacă aş lucra neîntrerupt.

2. Creează-ţi condiţiile necesare!

TEDTalk-ul de mai jos este despre asigurarea condiţiilor de muncă optime. Se pare că ideal este să ai un anumit spaţiu şi un o anumită perioadă a zilei pe care să le atribui rezolvării de probleme, fiind complet focusat pe taskul respectiv şi acordând atenţie maximă.

Nu poţi lucra mereu la randament maxim, aşa că dacă surprinzi un astfel de moment, fructifică-l, prelungeşte-l şi încearcă să fii cât mai eficient. Nu uita de tehnica pomodoro!

Pentru acest lucru, trebuie să elimini orice fel de element care te-ar putea distrage.

3. Evită procrastinarea.

Ştiu că am spus că nu voi judeca oamenii după modul lor de lucru, dar un sfat foarte important este evitarea amânării. O prietenă bună spunea că ea lucrează cel mai şi cel mai bine doar sub presiunea deadline-ului, pentru că atunci doar are randament maxim. Dar după părerea mea, îţi asumi nişte riscuri destul de mari. Există situaţii neprevăzute care pot apare exact pe ultima sută de metri şi care să îţi compromită întreg rezultatul muncii tale. Poate să te lase laptopul, să îţi cadă netul, să ai o durere de dinţi groaznică sau multe, multe altele.

Nu spun că trebuie să prevezi toate aceste situaţii neprevăzute, dar asigurându-ţi un anumit buffer, multe dintre ele pot fi evitate. Gândeşte-te şi la acest lucru când ai de gând să mai amâni un task!

Rezultate cât mai bune vă doresc!

Sursa FOTO