Normalitate spre performanţă

Fie că e vorba de studiu, muncă sau relaxare, fiecare dintre noi doreşte să-şi mărească performanţele. Unii apelează la medicamente, alţii la tehnici bizare. Unii citesc cărţi motivaţionale , iar alţii nu fac nimic. De câte ori nu ţi-ai dorit să-ţi fie optimizat efortul pe care-l depui într-o activitate? De câte ori ai simţit că puteai mai mult, că nu ţi-ai atins maximul de performanţă, la un examen, de exemplu?

Suplimentele sunt bune, pentru că restabilesc echilibrul chimic în organism. Dar tu, luând suplimenţi, nu dai corpului de cât ce are nevoie ca să se normalizeze. Normalitatea este calea spre performanţă.

Înaintea dezvoltării tehnologice, omul era foarte solicitat , din punct de vedere fizic şi psihic, să supravieţuiască.  Vânatoarea de exemplu, solicita trupul şi mintea la maxim. Un vânator  trebuia să fie agil şi să-şi construiască o strategie înainte de a vâna un animal.

Astăzi, toate necesităţile ne sunt la îndemână, nu mai trebuie să luptăm pentru supravieţuirea noastră. De aici obezitatea, bolile cardiace şi alte consecinţe ale sedentarismului. Unii sunt conştienţi de nevoia de a avea un trup sănătos şi au activitaţi sportive precum alergatul sau sala de fitness. Aceştia nu fac decât să se normalizeze, să-şi aducă trupul în formă optimă şi să-l întreţină.  Reţineţi, normalitatea este calea spre performanţă!

La cursul de Introducere în Psihologie, profesorul ne-a dat un sfat ultra-util. Slabele noastre performanţe se datorează amestecului. Ce amestec? Hai să luăm camera unui student, de exemplu. În camera unui student există următoarele: scaun, pat, masă, birou, televizor, calculator, dulap, frigider, etc… Noi, în rutina noastră zilnică,  asociem fiecarui obiect o activitate. Aşa ar fi normal.  Haideţi să încercăm să atribuim biroului o activitate. În mod normal, în camera unui student, biroul este în directă legătură cu studiul. Dar nu se întamplă aşa tot timpul.  La birou mănânci, te joci pe calculator sau  pur şi simplu asculţi muzică.

În pat, ar trebuie să dormi sau să te relaxezi. Nu se întâmpla tocmai aşa. În pat eşti tentat să studiezi, să te uiţi la televizor sau chiar să mănânci din cauza poziţiei comode.

Datorită amestecului de activitaţi, psihicul este dezorientat. De exemplu, eşti obosit şi te pui în pat. În loc să adormi, ţie ţi se face foame. Tocmai din acest motiv, unii oameni au insomnii. Faptul, că nu pot dormi noaptea, împiedică procesul de regenerare şi implicit afectează performanţa.

Soluţia este simplă. Obişnuieşte-te ca activitaţilor tale să le atribui exact obiectul cărora le este menit. Aşa cum e normal, în pat dormi, la masă  mănânci, iar la birou studiezi.  Vei observa automat o creştere în performanţă.

sursa FOTO

Dragoş
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: