Programul tău zilnic

Întotdeauna am fost preocupat cu lucrurile practice. Nu mă interesează ce sfat îmi dai atâta timp cât nu văd clar când şi unde pot să-l încorporez în programul meu zilnic. “Fă sport”, “mănâncă sănătos”, “educă-te”. Când ai timp să faci toate astea, dacă în mod curent nu le faci?

De aceea, în urma mai multor tentative de a aplica tot ce e mai bun în dezvoltare personală, mi-am creeat un sistem în care îmi împart ziua în “zone”.

De la ora 7:30 până la oră 9:00 am zona de “cultivare” a energiei. Aici o să fac tot ce înseamnă sport, gen flotări, abdomene, bicicletă, şi o să mă relaxez, meditând. Care este scopul acestei zone? Ideea mi-a venit după ce am citit “Working with Emotional Intelligence” de Daniel Goleman, în care explica faptul că amygdala trebuie relaxată pentru a putea rămâne calm de-a lungul zilei atunci când eşti bombardat din toate părţile cu sarcini de făcut.

De la 9:00 la 17:00 am zona de “flux”. Majoritatea privesc perioada asta ca pe o povară, trebuie să muncesc ca să fac bani, însă modul ăsta de a privi lucrurile este cel puţin “amatoricesc”. Trebuie să începi să-ţi pui întrebări: Ce învăţ eu azi? Cum pot să mă auto-depăşesc azi? Cum pot să transform sarcina pe care o am într-un joc? În ce fel îi ajut pe ceilalţi prin ce fac? În ce fel schimb lumea prin munca pe care o fac? În momentul în care începi să priveşti lucrurile din punctul ăsta de vedere, şi tu te vei simţi altfel.

De la 17:00 la 00:00 am zona de “distracţie”. Orice s-ar întâmplă, încetez orice activitate care m-ar solicita psihic şi încep să mă concentrez pe lucrurile frumoase din viaţă. Nu mă întind pe canapea şi mă pun în faţa televizorului, ci îmi dedic timp hobby-urilor mele, mă uit la un film bun, citesc o carte bună, ies la o plimbare.

Ce realizez în momentul în care îmi împart ziua astfel?

1. În momentul în care primesc un sfat, ştiu exact unde să-l încadrez, la ce ora, în ce mod.

2. Dacă respect perioadele de timp cu stricteţe, sunt cu atât mai mult înclinat să mă concentrez în totalitate asupra lucrurilor pe care le întreprind şi să scot cât mai mult din ele.

3. Având un program relativ stabil, pot să îmi dezvolt cu uşurinţă “triggers” pentru noi obiceiuri. În “cultivare”, faptul că sar din pat după ce am terminat o sesiune de meditaţie e un trigger, în “flow”, închisul calculatorului poate fi un trigger, în “distracţie”, completarea jurnalului cu toate lucrurile pe care le-am realizat în acea zi e un trigger (pentru somn).

Când o să ai tendinţa să eşuezi şi să renunţi?

Atunci când încerci să faci prea multe lucruri deodată. Fă paşi de ţestoasă, adu modificări minore programului tău, alege lucruri care îţi plac, nu te gândi că o să te schimbi pentru 30 de zile, ci pentru o viaţă întreagă.

Mai mult de atât, nu te demoraliza dacă nu îţi iese tot timpul cum vrei tu. De exemplu, ieri m-am trezit la ora 12 şi mi-am dat oarecum “rutina” peste cap. Nu-ţi da palme, nu-ţi spune că nu eşti în stare să faci asta, ci acceptă situaţia şi notează-ţi ce modificări trebuie să faci în programul tău astfel încât să te poţi repune pe picioare.

Sursa FOTO

Leonard Dobre
 

Leonard Dobre este Life Enhancement & Personal Development Coach.A absolvit programul “Coaching Essence” din Bucuresti.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: