.st0{fill:#FFFFFF;}

Cărţi

Review – Eşecul în afaceri: 10 reguli de urmat

 January 31, 2012

By  Cristian Ciuberea


Donald Keough a fost directorul companiei Coca-Cola timp de 12 ani. În prezent, e preşedintele firmei de investiţii bancare Allen & Company. În cei şaizeci de ani de carieră a asistat la o mulţime de eşecuri(inclusiv New Coke). El a fost, de asemenea prieten cu unii dintre cei mai de succes oameni din istoria afacerilor, inclusiv Warren Buffett, Bill Gates, Jack Welch, Rupert Murdoch, şi Drucker Peter.

Acum 20 de ani a fost chemat la un congres important să vorbească despre cum poţi să fii învingător în afaceri . A realizat însă că nu poate da o formulă a succesului care să garanteze succesul în vreun domeniu, mai ales într-unul atât de dinamic şi schimbător cum e cel al afacerilor. Aşa că a ţinut un mic discurs despre 10 reguli pe care dacă le urmezi, vei eşua garantat, pe car le-a dezvoltat ulterior pentru a da viaţă acestei cărţi.

Deşi sunt reguli care îţi asigură falimentul în cazul unei afaceri, am observat că dacă le urmezi, îţi pot aduce eşecul şi în dezvoltarea ta personală. Iată cele 10 reguli:

1. Nu mai risca

Pe măsură ce înaintează în vârstă oamenii nu mai riscă. Când sunt tineri poate îşi permit unele riscuri, mai mari sau mai mici(riscuri care de altfel i-au ajutat să dezvolte afacerea), da apoi cedează, zicând: “mi-am tăiat craca de sub picioare toată viaţa…făcându-mi griji, nedormind. S-o mai facă şi alţii. Sunt mulţumit de statutul pe care-l am în prezent”. Surprinzător, neriscând, eşecul e aproape inevitabil.

2.Fii inflexibil

A nu-ţi asuma riscuri şi a fi inflexibil se află în strânsă legătură, deşi se diferenţiază la un nivel subtil. Oamenii cu adevărat inflexibili nu evită riscurile. Ei rămân fermi pe poziţii, atât de siguri că deţin formula succesului, încât, pur şi simplu, nu văd altă modalitate de a face lucrurile.

Pentru mulţi ani, sticla de coca-cola a fost verde, la 185 de ml.. Compania nu a putut să vadă sticla de coca-cola altfel(asociau prea mult sticla cu conţinutul), până când vânzările lor au început să scadă drastic, la apariţia sticlei Pepsi, care avea acelaşi preţ, dar avea 340 ml.

Asta e tragedia omului – lucrurile din jur se schimbă, dar el nu. Makiavelli

3.Izolează-te

E atât de simplu să te izolezi şi să îţi creezi propriul cocon. Trebuie doar să îţi construieşti un turn de fildeş unde nimeni să nu poată ajunge la tine. Din păcate, nu e foarte benefic pentru afacerea ta să stai departe de oameni pentru că pe lângă faptul că nu vei ştii ce se întâmplă în propria afacere, vei rămâne extrem de încrezător că ceea ce faci acum e bine.

4.Asumă-ţi infailibilitatea

Pentru început, să nu admiţi sub nicio formă vreo problemă sau greşeală. Dacă ţi se pare că ceva merge în direcţia greşită, ascunde acest lucru. De obicei clienţii sunt dificili, poţi, întodeauna să dai vina pe ei când ceva nu merge bine.

5.Fă-ţi jocul la graniţă cu incorectitudinea

Succesul e permanent când îl obţii fără să-ţi distrugi principiile. Walter Cronkire

Integritatea, să faci ceea ce ai zis că faci, atunci când ai zis că faci, e esenţială pentru o afacere. Totuşi, dacă vrei ca eşecul tău să fie garantat, minte de câte ori ai ocazia, şi încearcă-i să-i fentezi pe toţi, le place la nebunie.

6.Nu sta pe gânduri

Se spune că trăim în epoca informaţiei, dar nu e adevărat. Trăim în epoca datelor. Datele ajung la noi fără încetare, 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână. Comunicăm şi iar comunicăm, fără nicio evaluare, fără ca nimeni să se oprească, să închidă uşa, să închidă telefonul şi, în câteva momente de reflecţie în tăcere să gândească serios.

Nu atât lucrurile pe care le ştim ne aduc probleme. Mai degrabă lucrurile pe care le ştim, dar care nu sunt aşa cum le ştim. Mark Twain

Timpul acordat gândirii nu e un lux. E o necesitate.

7.Pune-ţi toata încrederea în experţi şi consultanţi externi

Pe timpul verii, Donald a lucrat ca şi cumpărător de tauri. După prima zi de lucru, şeful său i-a atras atenţia că a plătit prea mult pentru majoritatea taurilor. A realizat că a ajuns în situaţia asta, pentru că vânzătorii erau drăguţi cu el, îl măguleau şi îi distrăgeau atenţia de la ce era important: taurii. A primit de la şeful lui o listă cu ce să caute la tauri şi următorul sfat:
Fii atent la taur, nu la om“.

Mulţi experţi îşi prezintă cu atâta entuziasm produsul încât dacă eşti atent la e şi nu la produs, s-ar putea să cumperi ceva de care nu ai cu adevărat nevoie.

8.Iubeşte-şi birocraţia

Când s-a mutat în clădirea sediului principal Coca-Cola, Donald a găsit-o pe secretara lui plângând. Câand a întrebat-o ce s-a întâmplat, aceasta i-a zis că la vechiul sediu dacă avea nevoie de creioane, cobora în depozit şi îşi lua. Aici, trebuie să completeze o serie de formulare, iar persoana care se ocupa de ele, plecase de la servici. Iar asta era doar picătura care a umplut paharul, pentru că i-a luat două zile să înstaleze un copiator, să lege telefoanele şi să schimbe hârtia şi plicurile, toate din cauza birocraţiei.

Într-un sistem birocratic, costurile sunt foarte mari, iar eficienţa scăzută.

Ce faci, Robert?
Nimic.
Dar tu ce faci, George?
Eu sunt rezerva lui.

9.Trimite mesaje confuze

Problema cu comunicarea este iluzia că s-a realizat. George Bernard Shaw

Într-un departament Coca-Cola, oricât de bine sau de rău mergeau lucrurile, era o veche tradiţie ca în fiecare iarnă întreaga conducere a departamentului, toţi reprenzentanţii comerciali şi partenerii lor de viaţp să se adune pentru o “şedinţă de vânări”, care era de fapt o petrecere fastuoasă într-o staţiune însorită şi exotică. Mesajul confuz era: “nu contează ce faceţi, oricum veţi fi recompensaţi”.

10.Teme-te de viitor

Putem observa cel mai bine ce se întâmplă urmând această regulă la meciurile de fotbal. Către sfârşitul jocului, echipa care conduce adoptă un joc prudent, protejându-şi cu grijă avantajul. Nu-şi mai asumă aceleaşi riscuri care, de fapt, au adus-o la conducerea jocului. Iar de obicei, multe meciuri se pierd pe ultimele minute ale jocului.

Există o mare diferenţă între a fi precaut în privinţa viitorului şi teama necontrolată faţă de viitor care îţi înăbuşă spiritul de iniţiativă.

11.Nu mai fi pasionat de muncă – niciodată

Niciun lucru măreţ nu s-a realizat în lumea asta fără pasiune. Friedrich Hegel

O componentă majoră în lumea afacerilor e să găseşti ceva ce-ţi place să faci, orice ar fi, apoi să găseşti o modalitatea de a face acest lucru. Pentru a avea succes, trebuie să ai dorinţa sinceră de a te trezi şi a merge la lucru.

Daca vrei neapărat să eşuezi, pierde-ţi pasiunea pentru ce faci.
______________________________________________________
*Acest articol face parte din provocarea “Citeşte 1 Carte pe Săptămână”
——————————————————
Autor&Titlu: Donald Keough – Eşecul în afaceri: 10 reguli de urmat
Editura: Litera International

Cristian Ciuberea


Cristian Ciuberea este unul din fondatorii TopHabits.ro. Este interesat de potenţialul uman şi cum anume îl poţi trezi pe uriaşul din tine, considerând că după ce reuşeşti să faci asta, restul e optimizare.

Your Signature

related posts:




Leave a Reply:

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch