Tophabits

Dezvoltare personala de la A la Zen

Schimbare pozitivă în cariera ta

Săptămâna trecută am participat la evenimentul Schimbare pozitivă în cariera ta, un eveniment foarte reuşit care m-a făcut să-mi pun întrebări noi şi să vad lucrurile şi din altă perspectivă.

În cadrul evenimentului s-au ţinut şase seminarii pe diferite teme despre care o să vorbesc în continuare, trei prezentări ale unor oameni de succes(Dana Păcurar, Maria Sângeorzan şi Adrian Hădean ) şi trei grupuri de dezvoltare personală “Găseşte-ţi jobul pe care ţi-l doreşti“.

Delia Mureşan ne-a vorbit despre cum să ne găsim misiunea profesională şi cum să ne definim cariera. Pe scurt, paşii sunt următorii:
– cunoaşte-te pe tine însuţi
– explorează întrebările CE(ce ştiu, ce vreau, etc.) şi UNDE(pot folosi ce ştiu, ce vreau, etc)
– ia decizii şi fixează obiective
– acţionează
– evaluează(din când în când trebuie să verificăm dacă ne îndreptăm în direcţia cea bună)

Mai multe detalii despre aceşti paşi am scris aici

Marius Lazăr ne-a vorbit despre managementul carierei. În primul rând trebuie făcută diferenţa între job şi carieră, care nu sunt unul şi acelaşi lucru. Jobul e o chestiune trecătoare pe când cariera e drumul care duce de la mine la ceea ce vreau să devin, e o parte a culturii de dezvoltare personală.

Apoi, e bine să fii atent la ce îţi doreşti cu adevărat. Ni s-a spus o poveste despre un cuplu care şi-au dorit o casă mare, aşa că şi-au cumpărat o casă mare. Şi-au dorit trei maşini, aşa că şi-au cumpărat trei maşini. Apoi, ca să şi le poată permite, pentru că nu le-au luat cu banii jos, lucrau zi şi noapte.

Nu mai aveau timp să se vadă, nu mai aveau timp să vorbească cu copii, ba chiar nu mai aveau timp nici să stea în casă(decât 5-6 ore cât dormeau) sau să meargă cu toate maşinile(pentru că una era pentru munte, alta petru oraş) din lipsa timpului pe care îl foloseau ca să-şi permită toate lucrurile astea. Într-un final şi-au dat seama că lucrează ca să-şi permită ceva ce nu folosesc şi că au devenit nişte străini, aşa că şi-au cumpărat o casă mai mică, şi au vândut 2 maşini. Acum aveau timp să se vadă şi să se bucure de compania copiilor lor.

Ni s-au recomandat şapte “echipamente” pentru un drum simplu:
1. O bună gestiune a timpului
2. Dezvoltarea inteligenţei emoţionale
3. Dezvoltarea abilităţii de a comunica cu ceilalţi (recomandare 1, recomandare 2)
4. Personal branding
5. Realizarea unui plan de învăţare
6. Valorificarea potenţialului de leadership
7. Evaluarea performanţei şi monitorizarea progreselor

Cristian Fertea ne-a spus câteva lucruri despre leadership, care este o însuşire a unei persoane sau a unui lider. Leadership-ul se referă la tine însuţi şi nu are nicio legătura cu exteriorul. Dintre caracteristicile leadearship-ului s-a insistat pe VIZIUNE. Viziunea e foarte importantă pentru un lider. Câteva întrebări foarte bune pe care ţi le poţi pune:
– pentru ce voi fi cunoscut peste 2-3 ani?
– unde mă văd peste 2-3 ani?
– ce fac pentru mine pentru a ajunge acolo? ce fac ca să fiu echilibrat, ca să mă inspir, ca să mă ajut, ca să mă motivez?

Dacă vrei să fii un lider, trebuie să poţi face pentru tine ceea ce vrei să faci pentru alţii.

Hedi Hoka ne-a propus un exerciţiu foarte interesant pentru a ne afla obiectivele. Acest exerciţiu are 3 paşi:
1. Imaginează-ţi cum va fi viaţa ta peste 5 ani. Priveşte în detaliu viaţa ta de peste 5 ani, apoi ia o foaie şi notează-ţi 10 obiective pentru ca peste 5 ani, viaţa ta să fie aşa cum ţi-ai imaginat-o. Regula e ca toate obiectivele să înceapă cu “eu”, urmat de un verb la prezent şi acţiunea şi o dată pâna la care atingi obiectivul. De exemplu : Eu am terminat facultatea de telecomunicatii pâna în iulie 2011. Eu am scris o carte pănă în ianuarie 2012.

2. Din cele 10 obiective alege unul, cel care dacă ar fi îndeplinit chiar azi, ar avea cel mai mare impact pentru tine. După ce l-ai ales, ia altă foaie şi întreabă-te CUM poţi atinge acel obiectiv şi alege 5 acţiuni specifice pe care să le faci începând de săptămâna următoare. De exemplu, dacă obiectivul meu e să îmi găsesc un job, cele 5 acţiuni ar fi: să stabiliesc ce tip de job vreau, să îmi fac CV-ul, să îmi depun CV-ul la o firmă de recrutări, să aplic la job-uri pe net şi să îmi anunţ prietenii că îmi caut de lucru.

3. Iei un carneţel şi scrii cele 10 obiective de mai sus. Apoi, timp de 30 de zile continui să scrii cele 10 obiective. Ideea e că îţi poţi schimba obiectivele între timp dacă simţi nevoia, pentru că scopul acestui exerciţiu e ca la finalul celor 30 de zile să ştii care sunt cu adevărat cele mai importante 10 obiective pentru tine şi să îţi păcăleşti creierul să creadă în ele şi să treacă la acţiune.

Diana Sucală ne-a povestit despre atitudinea şi ţinuta la interviul de angajare. Câteva trucuri:
– să ai întotdeauna la tine un exemplar al CV-ului. S-ar putea să ai emoţii şi să uiţi unele chestii, caz în care îţi va fi util, sau s-ar putea ca angajatorul să nu aibă la îndemână CV-ul tău şi ne bine să-l ai tu.
– să te pregăteşti cu o seară înainte de interviu, să cercetezi puţin despre firma la care urmează să mergi, despre persoana care îţi ia interviu.
– să te îmbraci ca şi cum ai lucra acolo
– să nu porţi mai mult de trei culori, şi să eviţi culoarea roşie(să nu vii îmbrăcat/ă complet în roşu)
– să ai încredere în tine pentru că “încrederea nu e totul, dar nu e nimic fără ea”.
– la sfârşit să mulţumeşti pentru timpul/şansa acordată indiferent de rezultat

Integra HR ne-a dat câteva trips and tricks despre cum să ne creştem şansele de angajare:

1. Trimite CV-ul doar la acele joburi pentru care te califici
2. Fii perseverent, dar nu insista aşa de mult încât să devii agasant pentru angajator
3. Fii cât mai vizibil pe piaţa muncii(trimite cv-ul la cât mai multe firme)
4. Când reuşteşti să ajungi la interviu ţine cont de faptul că aparenţele contează
5. Participă la evenimentele de networking
6. Acordă importanţă dezvoltării personale, aceasta nu mai este un moft.

Dacă eşti interesat să vezi poze de la eveniment există două galerii foto:
Galerie foto 1 // Galerie foto 2

Feedback câştigători TopHabits:



Cu această ocazie vreau să mulţumesc echipei Schimbare pozitivă pentru invitaţii şi pentru că ne-a oferit oportunitatea de a participa la acest eveniment.