Tophabits

Dezvoltare personala de la A la Zen

Trăiește sănătos

Mi-am spus de ceva vreme, sa fie puțin mai mult de un an, că vreau să trăiesc 100 de ani. Nu că aș avea ceva probleme cu moartea. Ceva atât de comun nu poate să mă sperie. Vreau să trăiesc 100 de ani ca să citesc. Poate să mai fac și altele.

Tot acum un an mi-am dat seama că nu aș putea face asta la viaţa pe care o aveam. Mâncam rar și mult, mișcare zero și nici un scop clar în viaţă. Dar sunt autodidact. M-am documentat, am intrat pe forumuri, mi-am „ascultat” corpul și mi-am schimbat stilul de viaţă. Nu am găsit o dietă minune. Nici pe departe! Mi-am schimbat doar obiceiurile. Mă gândeam să vă împărtășesc cele mai importante deprinderi pe care le-am obţinut:

1. Mănânc de cinci ori pe zi, ceva mai puţin decât în mod normal. Ca să nu fiu tot timpul sătul, să nu simt nevoia imperioasă de a dormi după masă, pentru a oferii un flux constant de nutrimente organismului pe toată durata zilei, ca să nu îmi suprasolicit sistemul digestiv și metabolismul, etc.

2. Incerc să mă mișc cât mai mult. Urc scări, nu iau liftul. Când ies în vreun club dansez foarte mult. Mai merg și la sală de 3 ori pe săptămână. Câteodată alerg sau sar coarda. Astfel îmi întăresc sistemul imunitar, am poftă de mâncare, am mai multă energie și mă simt mult mai bine pe ansamblu.

3. Râd de câte ori am ocazia. Nu sunt foarte extrovertit din “construcţie”, dar am căpătat obiceiul să fac pe nebunul. Râd și eu, râd și ceilalţi. Cercetătorii spun că râsul îmbunătăţește sistemul imunitar, în special al unor celule care te feresc de cancer, plus că râsul elimină endorfine, ceeea ce îţi dă o stare mai bună per ansamblu.

4. Beau apă multă. Cel puţin 2 litri jumătate pe zi. Centenarii de pe tot globul spun că își datorează sănătatea apei pe care o beau. E important și ce fel de apă bei. Am aflat mai demult că apa din sticlele de plastic nu e indicată pentru că un component din acestea, PCB poaet ajunge în apă și e foarte toxic. Ideală ar fi apa filtrată, sau un izvor.

5. Mă odihnesc suficient. Există atât de multe feluri de  a dormi- pe unele le gasiți aici– care funcționează sau nu, dar ideea de bază e să aveți un somn regulat și suficient. Dacă e suficient puteți să vă dați seama doar după cum vă simțiți. Un sfat:  dimineața, când vă treziți, nu mai leneviți în pat, pentru că v-ați odihnit suficient. Ridicați-vă, beți un pahar de apă, faceți puțină mișcare și vă puteți începe ziua energici.

6. Meditez. Seara, înainte să adorm rememorez ceea ce am făcut peste zi, ca un exercițiu de memorie apoi îmi golesc mintea(imaginându-mi că am în față o perdea neagră), îmi controlez respirația și nu mă mai gândesc la nimic. Astfel nu am probleme cu stresul, și adorm în cinci minute.

Sper ca cel puțin unele dintre aceste sfaturi să vă ajute, urmând ca în articolele viitoare să le dezvolt pe fiecare în parte. Nu uitați! Pentru a vedea efecte pe termen lung trebuie nu doar să adoptați un stil de viață sănătos ci și să îl mențineți. O viață fericită!

sursa FOTO