Tu eşti cel pe care îl aştepţi

Weekendul trecut am participat la workshop-ul despre relaţii al lui Adrian Soare. A fost un workshop interesant din care am învăţatat o mulţime de lucruri.

Primul lucru pe care l-am învăţat(de fapt încă nu l-am învăţatat, pentru că a învăţa înseamnă a-ţi schimba comportamentul) e că eu sunt cel pe care îl aştept. Eu sunt cel pe care îl aştept să vină şi să mă salveze, să mă schimbe, să mă facă să mă simt împlinit şi plin de succes. Adi ne-a prezentat 15 factori ai dating-ului şi în fiecare, responsabilitatea acţiunii cădea pe mine, nu pe ceilalţi.

De altfel, Adi a început workshop-ul povestindu-ne cum s-a transformat el din băiatul timid care chiulea de la şcoală ca să meargă la biblioteca din oraş şi care nu avea foarte mulţi prieteni, în persoana de azi, plină de încredere, capabilă să ţină workshop-uri şi cu o mulţime de cercuri sociale. Pentru asta a fost nevoie să muncească însă.

A făcut 2 ani exerciţii pentru a avea vocea mai groasă, şi-a schimbat prietenii, s-a angajat în vânzări, unde vindea aspiratoare de 2000 de dolari, apoi a vândut prin telefon apartamente în Palm Beach, toate astea ajutându-l să-şi depăşească teama de refuz. Apoi, s-a lăsat de facultatea de stomatologie, după 4 ani, în momentul în care şi-a dat seama că nu face ceea ce îi place. Iar astea e doar povestea în linii mari.

Sean Stephenson povesteşte într-un program de-al lui cum un client se tot plângea că nu are prietenă şi era foarte sigur că dacă o să aibă una totul se va schimba în viaţa lui. Atunci Sean i-a zis că problema lui nu e faptul că nu are prietenă. Dacă rămâne cum e acum, dacă o să aibă o prietenă o să înceapă să îi fie frică să nu o piardă şi o să fie la fel de nefericit.

În momentul ăla o să vrea să se căsătorească cu ea ca relaţia să fie sigură şi dacă o să reuşească să facă asta, apoi o să îşi dorească să facă copii ca nevasta să nu divorţeze de el. Ceea ce trebuie el să facă nu e să caute o prietenă, ci e să conştientizeze că în adâncul sufletului lui, crede că nu e destul de bun! În momentul când se va considerat destulde bun, toate problemele lui vor dispărea.

Având în vedere că nu îi putem controla pe ceilalţi şi că e de 10 ori mai greu să îi schimbăm pe ei decât să ne schimbăm pe noi, tot ce ne rămâne de făcut e să lucrăm la noi. Iar pentru început avem câteva variante:

1. Să începem să ne apreciem

2. Să încetăm să mai cautăm aprobare şi validare

3. Un exerciţiu interesant pe care ni l-a spus Adi, bun pentru depăşirea timidităţii şi dezvoltarea spontaneităţii e să mergi pe stradă cu un prieten şi pe rând, fiecare să abordeze străinii pe care îi indică celălalt folosind un cuvânt de deschidere indircat. De exemplu, dacă cuvântul e “iarbă”, ai putea aborda pe cineva în felul următor: “nu ţi se pare că iarba de aici e mai verde decât cea de acolo?”.

4. Alt exerciţiu interesant, bun pentru extinderea cercului social(80% din relaţii se formează în cercuri sociale) e să îţi notezi pe o foaie între 5 şi 10 pasiuni de-ale tale, apoi să cauţi persoane care sunt interesate de acelaşi lucruri ca şi tine. În felul ăsta o să ai câte un cerc social pentru fiecare pasiune, iar numărul tău de prieteni o să crească simţitor.

5. Există 6 domenii importante pe care dacă le stăpânim viaţa noastră va fi mai echilibrată echilibrată(în paranteză câteva recomandări): sănătatea(Sunt săntos, Ligia Pop, Nutriţie optimă), banii(Construim imeperii, Andrei Hasna, Academia de marketing, Milionarul Mioritic), dezvoltarea personală(personalitate alfa, Succes Dublu, NLP mania, Empower), conexiunea spirituală(călătoria inimii, Ursula Sandner, nlp-mania, Lumea Reala), relaţiile umane(relatii de cuplu, sex systems), cariera/profesia (career advisor, informatii profesionale, concediaza-ţi şeful). Începe să lucrezi la fiecare din aceste domenii şi vei simţi diferenţa.

6. În fiecare zi întreabă-te: ce am învăţat azi şi pot folosi pentru a deveni o persoană mai bună?

7. Foloseşte strategia succesului inevitabil.
Pasul 1: Gândeşte-te la un lucru pe care vrei să-l obţii. De exemplu să zicem că vrei să scrii o carte.

Pasul 2: Gândeşte-te ce lucru pe care dacă l-ai face zi de zi, ţi-ar aduce după o perioadă de timp succesul inevitabil? În cazul nostru, dacă ai scrie zilnic câte o pagină, în 6 luni ai termina de scris cartea(presupunând că are 180 de pagini)

Pasul 3: Găseşte un lucru care să fie mai dureros decât cel pe care ştii că dacă l-ai face periodic ţi-ar aduce succesul şi angajează-te să-l faci dacă nu te ţii de programul tău. De exemplu ai putea să îi dai unui prieten o sumă mare de bani şi să îi spui că în fiecare zi îi vei da raportul în legătură cu pagina pe care trebuie să o scrii. Dacă va trece o zi fără să scrii, poate să facă ce vrea cu banii tăi. Sau ai putea să îţi propui să nu mai fumezi în ziua aia(dacă eşti fumător) sau să alergi 1 km, ideea e că trebuie să alegi ceva ce ţi se pare mai dificil şi dureros decât să scrii pagina aia.

Succes!

Sursa FOTO

Cristian Ciuberea
 

Cristian Ciuberea este unul din fondatorii TopHabits.ro. Este interesat de potenţialul uman şi cum anume îl poţi trezi pe uriaşul din tine, considerând că după ce reuşeşti să faci asta, restul e optimizare.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: